כתף כבש בתנור עם טנזיה של פירות יבשים

כתף כבש בתנור עם טנזיה של פירות יבשים

האסוציאציה הראשונה שעולה לי לראש כשאני חושבת על שולחן החג, היא תבשיל משגע של כתף כבש עם פירות יבשים במרכז השולחן. ואם זה היה תלוי בי, שם זה גם היה נעצר. כי בינינו, מי באמת יכול או רוצה לאכול משהו נוסף אחרי מנה טובה של כבש?

בשר הכבש אינו דומה בטעמו ובריחו לשום בשר אחר. יש לו טעם מתוק ומיוחד והניחוח המתקבל מהתבשיל הוא עז ומטריף חושים. הבשר יוצא נימוח ורך כל כך והטנזיה של הפירות יבשים מחזקת את טעמו המתוק האופייני לו. בכלל, כבש ופירות יבשים זה שידוך נהדר מימים ימימה, אז מי אני שאשנה זאת.

המתכון קל מאוד, רק עיסוי טוב של הנתח עם שמן ותבלינים וסידורו בתבנית עם בצל, פירות יבשים ותבלינים וזהו. את התבנית שוכחים בתנור למשך 4-5 שעות, כשבינתיים בזמן הזה אפשר לסיים ארוחת חג שלמה. בסיום הבישול מעבירים את כל תכולת התבנית, עם הפירות היבשים והרוטב הסמיך והטעים, לכלי הגשה גדול ומרשים ומניחים במרכז השולחן, דבר שמעורר קריאות התפעלות והתלהבות בקרב האורחים.


כתף כבש בתנור עם טנזיה של פירות יבשים

מצרכים:

כתף כבש שטופה היטב

1/2 כוס שמן זית או קנולה

1 כף פפריקה, 1 כף מלח, 1 כפית פלפל שחור, 1 כפית אגוז מוסקט, 1/2 כפית קינמון

2 בצלים לבנים גדולים חתוכים לרצועות

פירות יבשים (1 כוס מכל דבר) – שקדים, אגוזים, צימוקים, משמשים, שזיפים

1 מקל קינמון, 5 עלי דפנה, 1 כף פלפל אנגלי

2 כוסות מים רותחים

אופן הכנה:

להניח את כתף הכבש על גבי משטח עבודה (שיש/קרש חיתוך). למרוח אותה בשמן ותבלינים: פפריקה, מלח, פלפל שחור, אגוז מוסקט וקינמון. לעסות את הנתח היטב משני הצדדים.

בתבנית תנור גדולה לפזר 2 בצלים לבנים גדולים חתוכים לרצועות, פירות יבשים (שקדים, אגוזים, צימוקים, מישמשים ושזיפים) ותבלינים (מקל קינמון, עלי דפנה ופלפל אנגלי).

להניח את הנתח באמצע התבנית. להוסיף 2 כוסות מים רותחים בצידי התבנית. לכסות את התבנית בנייר אפייה ומעליו נייר כסף. לאפות בתנור שחומם מראש מצב אפייה 160 מעלות למשך 4-5 שעות, עד שהבשר נפרד מהעצם בנגיעה קלה של מזלג (*שימו לב* אם הבשר כבר רך אך נחתך רק עם סכין, אין להוציא את הנתח מהתנור, אלא לתת לו להמשיך להתבשל). כשהבשר רך ומוכן, להוריד את נייר הכסף והאפייה מהתבנית ולהמשיך לבשל עוד מספר דקות עד להשחמה קלה של הנתח משני הצדדים.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *