צלי בקר בתנור עם ירקות שורש ופטריות

צלי בקר בתנור עם ירקות שורש ופטריות

תמיד כשאנחנו מארחים משפחה או חברים בבית, אני מתיישבת להכין רשימות. סוג של תפריט שמהווה את הבסיס לאירוח, ומשתנה מעת לעת לפי החשקים של בני הבית (שלי בד”כ מודה).

וכך, אני כותבת, מוחקת, משנה, אבל מנה אחת אין מצב שזזה לי מהתפריט ואני מתכוונת לתבשיל של צלי בקר עם ירקות שורש. זאת מנה מאסט מבחינתי כשאני מארחת, בין אם זה לארוחת חג או בין אם לארוחת שבת, כי תראו לי מישהו בשולחן שלא אוהב לאכול צלי.

מדובר על תבשיל טעים בטירוף בכלום מאמץ. המתכון הוא באמת קלי קלות. בגדול, לזרוק הכל לתוך תבנית, לתבל וביי לתנור. הלהיט כאן זה שלא צריך לצלות ולסגור את פרוסות הצלי במחבת קודם לכן (כמו שאני בדרך כלל נוהגת לעשות ותאמינו לי שאין שום הבדל בטעם!) ושבתבנית אחת אתם מקבלים גם מנת בשר עיקרית מרשימה וחגיגית וגם תוספת של ירקות שורש נהדרים.  


צלי בקר בתנור עם ירקות שורש ופטריות

מצרכים:

8 פרוסות צלי כתף מס’ 5 שטופות היטב 

2 בצלים לבנים גדולים חתוכים לרצועות

2 סלסילות פטריות טריות חתוכות (או 2 קופסאות שימורים פטריות שמפיניון חתוכות מסוננות ושטופות היטב)

תפוחי אדמה אדומים קטנים עם קליפתם

2 גזרים קלופים וחתוכים לרבעים

1 סלרי שגבעוליו חתוכים לרבעים (ללא עלים)

1/2 כוס שמן זית או קנולה

1 כף מלח, 1 כפית פלפל שחור, 6 עלי דפנה, 1 כף פלפל אנגלי, 1/2 כפית כורכום

1 וחצי כוסות מים רותחים

אופן הכנה:

בתבנית תנור גדולה לפזר בצלים לבנים גדולים חתוכים לרצועות ופטריות חתוכות. להניח את פרוסות הצלי באמצע התבנית. לפזר מסביב לצלי תפוחי אדמה קטנים, גזרים חתוכים וגבעולי סלרי חתוכים. לשים שמן ותבלינים (מלח, פלפל שחור, כורכום עלי דפנה ופלפל אנגלי). לערבב הכל ולעסות טוב את הצלי עם התיבול. להוסיף 1 וחצי כוסות מים רותחים בצידי התבנית. לכסות את התבנית בנייר אפייה ומעליו נייר כסף.

לאפות בתנור שחומם מראש מצב אפייה 160 מעלות למשך שעתיים וחצי עד 4 שעות (זמן הבישול משתנה בהתאם לעובי פרוסות הצלי), עד שהבשר רך מאוד ונחתך בנגיעה קלה של מזלג. (*שימו לב* אם הבשר כבר רך אך נחתך רק עם סכין, אין להוציא את התבנית מהתנור, אלא לתת לצלי להמשיך להתבשל). כשהבשר מוכן, יש להוריד את נייר הכסף והאפייה מהתבנית ולהמשיך לבשל עוד מספר דקות עד להשחמה קלה של פרוסות הצלי משני הצדדים.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *