סלט קינואה ורוד מושלם

סלט קינואה ורוד מושלם

מכירים את זה שאתם מתכוונים להכין משהו אחד (שהוא בנאלי) ויוצא לכם משהו אחר (שמפוצץ לכם את המח)? אז כזה! התכוונתי להכין לי לצהריים סלט קינואה רגיל לחלוטין, אממההההה, הייתי בהתקף רעב, פתחתי את המקרר, ראיתי את הסלט סלק אדום שנשאר לי מהשבת, הוא הסתכל עליי, אני הסתכלתי עליו, והופה, החלטתי שאני מוסיפה גם אותו לסלט, כי מה כבר יכול להיות.

מפה לשם, ערבבתי בקערה את כל המצרכים, ואז קרה הקסם. הסלט נצבע בצבע ורוד מהמם!!! בגלל הסלק כמובן ואני התמוגגתי מהיופי שנגלה לפניי. ושלא נדבר על זה שהסלק הקפיץ את כל הטעם של הסלט לשמיים.

הסלט הזה טעים בטירוף, בחיי. הוא נימוח מהקינואה וקראנצ’י הודות לתוספות של הירקות הטריים והגרעינים, כל ביס הוא כזה כיפי והסלט עצמו הוא פשוט חגיגה בפה וחגיגה לעיניים.





סלט קינואה ורוד מושלם 

מצרכים:

1 כוס קינואה מבושלת (הסבר באופן הכנה למטה)

1 סלק אדום מבושל חתוך לקוביות קטנות (או סלק באריזת ואקום)

1 מלפפון חתוך לקוביות קטנות

1 גבעול בצל ירוק חתוך לעיגולים קטנים

1 גבעול סלרי חתוך לקוביות קטנות

1/3 כוס גרעיני דלעת, חמניה ושומשום מלא קלויים

שמן, לימון, מלח, פלפל שחור

אופן הכנה:

מבשלים את הקינואה יום לפני/כמה שעות קודם לכן (כדי שתתקרר): לחמם מעט סיר. לשים כף שמן. להוסיף 1 כוס קינואה, 2 כוסות מים רותחים ומעט מלח. לערבב ולהביא לרתיחה. לכסות את הסיר ולבשל על אש קטנה למשך 15-20 דקות עד שהמים התאדו מהסיר והקינואה רכה. לצנן ולשמור במקרר.

מרכיבים את הסלט:  שמים בקערה קינואה מבושלת, סלק אדום מבושל, מלפפון, בצל ירוק, סלרי, גרעיני דלעת, חמניה ושומשום מלא קלויים. מתבלים בשמן, לימון, מלח ופלפל שחור. מערבבים היטב עד שכל הקינואה נצבעת בורוד משגע מהסלק.

מתלהבים, מצלמים וזוללים. תהנו!


קצת חפירות:

*תתייחסו לקינואה כמו אל אורז. אותו אופן הכנה, אותו יחס של מים 1:2.

*אתם לא משתמשים בכל הקינואה שבישלתם, אלא רק בכוס, אז אפשר כמובן להכפיל כמויות של הסלט (אם באים אליכם אורחים וזה) או כמו שאני עושה: לזרוק כמה ירקות לתנור (בטטה, ברוקולי וכו), לטגן חזה עוף עם תבלינים, הקינואה כבר מוכנה והרי לכם ארוחת צהריים ליום/יומיים הבאים. 

*אפשר להכין את הסלט ללא סלק. אז נכון, הוא כבר לא יהיה סלט קינואה ורוד מושלם, סו וואט, אבל אם תוסיפו לו קצת עשבי תיבול (פטרוזיליה, כוסברה) מבטיחה לכם שהוא יהיה סלט קינואה טעים בטירוף!!! אני מכינה אותו ככה מלא פעמים ומנשנשת בלי הפסקה.






כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *