חלב שקדים ביתי

חלב שקדים ביתי

בתקופה האחרונה התחלנו לשלב לאט לאט תזונה בריאה יותר בבית. בשלב הראשון הפחתה בכמויות צריכת החלב. אז הכנתי כבר כמה פעמים חלב שקדים ביתי ויצא ממש טעים! מאוד קל להכנה והטעם שלו וניל מתקתק. מי שדווקא לא בא לו טוב הטעם הונילי, יכול פשוט להכין את המתכון בלי התמצית וניל ומתקבל חלב טעים גם כך.

מודה שרוב הזמן אני מתעצלת וקונה חלב סויה מעולה בסופר כי הטעם שלו ממש דומה לטעם רגיל של חלב וגם אפשר להקציף אותו במכונת קפה ויוצא קפוצ’ינו חלוםםם ופרווה, איזה כיף נכון? אבל מדי פעם אני כן אוהבת לשלב ולהכין את החלב שקדים הטעים הזה, כי המתכון כל כך קל, לא דורש מאמץ מיוחד והכי חשוב הוא הרבה יותר בריא מחלב קנוי.

כאחת ששותה הרבה כוסות קפה ביום (יש לי תינוק בבית אז אני חייבת להישאר ערנית), היתרון הגדול באמת של תחליפי החלב האלה, בין אם זה חלב שקדים, סויה, שיבולת שועל (הכנתי ופחות אהבתי את הגרסה הביתית נכון לכתיבת שורות אלה) וכו’, מלבד פחות כאבי בטן במהלך היום, זה שאני לא צריכה לחשוב מה אכלתי לפני רגע, חלבי, בשרי, זה בכלל לא משנה, כי שתיתי קפה פרווה ווהו! 





חלב שקדים ביתי

מצרכים:

1 כוס שקדים טבעיים

3 כוסות מים מסוננים

2 תמרים מג’הול מגולענים וחתוכים לרבעים

1/4 כפית תמצית וניל

*חיתול בד לסינון הנוזלים

אופן הכנה:

לשים בקערה כוס שקדים (אני משתמשת בשקדים טבעיים עם קליפה) עם שתי כוסות מים מסוננים ולהשרות כשמונה שעות.

להעביר את השקדים עם המים שלהם למעבד מזון, להוסיף כוס מים מסוננים נוספת, שני תמרים מג’הול מגולענים ורבע כפית תמצית וניל. לטחון כ2-4 דקות.

לשפוך לחיתול בד עם קערה מתחת ולסחוט מהחיתול את כל הנוזלים אל תוך הקערה (בתוך החיתול נותרים שאריות השקדים). להעביר את החלב שקדים לבקבוק זכוכית עם פקק סגור היטב.

החלב נשמר כשלושה ימים בחלק הכי קר של המקרר. לנער היטב את הבקבוק לפני השימוש.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *