חמין מרוקאי עם עוף

חמין מרוקאי עם עוף




שבת בצהריים זה סחינה. חמין מרוקאי עם עוף, ביצים חומות, חיטה ואורז בשקיות קוקי, תפוחי אדמה ברוטב סילאן וכמון שמתבשלים באיטיות לילה על הפלטה.

חמין מרוקאי עם עוף

מצרכים:

שמן קנולה

6 חתיכות עוף (שוקיים/כרעיים)

כמון, פלפל שחור, מלח, פפריקה

6 תפוחי אדמה קטנים שלמים קלופים או בינוניים חתוכים לחצאים

1 בצל חתוך לשני חצאים

1 ראש שום שלם

2 כוסות מים רותחים

1 כף סילאן

6 ביצים

תיון

אורז בשקית קוקי:

שקית קוקי, חצי כוס אורז בסמטי, שמן, מלח

כוס וקצת מים מהברז

חיטה בשקית קוקי:

שקית קוקי, חצי כוס חיטה, שמן, בצל יבש (לא חייב)

פפריקה, כורכום, מלח, פלפל שחור, כמון

כוס וקצת מים מהברז

אופן הכנה:

לחמם סיר עמוק עם מעט שמן קנולה. להוסיף 6 חתיכות עוף (שוקיים/כרעיים). לתבל בהרבה כמון, פלפל שחור, מלח ופפריקה. לטגן מכל צד במשך כמה דקות עד שמשחים משני הצדדים. להוסיף 6 תפוחי אדמה קלופים. ראש שום שלם. 1 בצל חתוך לשני חצאים. להוסיף 2 כוסות מים רותחים, פפריקה, מלח, כף שמן, פלפל שחור, מעט כמון והכי חשוב 1 כף סילאן. זה מה שמעניק לחמין את הצבע החום היפה בסוף הבישול. להביא לרתיחה, לסגור מכסה ולהנמיך אש.

אורז בשקית קוקי: לשים בקערה חצי כוס אורז בסמטי, מעט שמן ומלח. לערבב. לשפוך לשקית קוקי, להוסיף כוס וקצת מים מהברז. לסגור את השקית עם סוגר ולנער לערבב הכל. לשים בסיר (מעל התפו”א וכו’).

חיטה בשקית קוקי: לשים בקערה חצי כוס חיטה, מעט שמן, בצל יבש (לא חייב אבל מוסיף טעם) פפריקה, מעט כורכום, מלח, פלפל שחור ומעט כמון. לערבב. לשפוך לשקית קוקי, להוסיף כוס וקצת מים מהברז. לסגור את השקית עם סוגר ולנער לערבב הכל. לשים בסיר. להביא לרתיחה, לסגור מכסה לא עד הסוף, להנמיך אש.

ביצים חומות: בסיר נפרד לשים 6 ביצים עם מים מהברז ומעט מלח. לתת רתיחה. חשוב- לשים תיון של ויסוצקי, זה מה שמעניק לביצים את הצבע החום היפה. להנמיך אש. להשאיר את התיון בסיר כל הזמן עד שהביצים מבושלות, חצי שעה בערך. כשהביצים מוכנות להעביר לסיר של החמין (לשים מעל התפו”א וכו’).

לבשל את החמין סך הכל שעה וחצי-שעתיים עד שהאורז והחיטה והתפו”א מוכנים. כשנכנסת שבת להעביר את החמין לפלטה של שבת.






כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *