איך לבנות אתר או בלוג עצמאי

איך לבנות אתר או בלוג עצמאי

 

למה לך לבנות אתר או בלוג עצמאי? אז ככה. עד לפני קצת פחות משנה, העסק שלי היה פיזי, וכך גם שעות העבודה על הרגליים.. הייתי עוסקת בקונדיטוריה – קונה, לשה, בוחשת, אופה, אורזת, ממתגת ולבסוף מוכרת ללקוחות עוגות, מאפים, קינוחים וכו’. ובעיצוב אירועים – עובדת ימים כלילות על בניית קונספט לעיצוב האירוע, מגיעה לאירועים עם המלצרים כאילו הייתי אחת מהם, מקימה, מעצבת, מתקנת, מתלהבת, וואו בלב כשהלקוחות אוהבים, הולכת, חוזרת כשסוגרים את האולם, מפרקת, סוחבת, נוסעת הביתה..עוד יום עבודה נגמר..

 

למען האמת, התעייפתי. השעות לא היו שעות, העבודה היתה פיזית וקשה, וקצת התגעגעתי לבלות עם הילדים והבעל סתם ככה בבית, בלי לראות בבית פס ייצור לעוגות. אלא בית. פשוטו כמשמעו. גם היום יש בבית על בסיס יומיומי ניחוחות של בישולים ומאפים..אבל ההבדל הוא שעכשיו הכל.. שלנו! בלי הלחץ של הזמנות ולקוחות..

 

מה עשיתי? עשיתי סוויץ’ והחלטתי שאני מעבירה את העסק שלי לפלטפורמה אינטרנטית. אז נכון, גם היום שעות העבודה שלי מטורפות והעבודה לא נגמרת אף פעם (מזל שיש רק 24 שעות ביממה). אבל, הקהל שאני מגיעה אליו הוא עצום והוא בינלאומי, ונפתחו בפניי אפשרויות אינסופיות לפרויקטים עתידיים, ולפרסום באמצעי מדיה שלא יכולתי להגיע אליהם אילולא האתר, וזה כשלעצמו נושא רחב לכתבה נפרדת שאעלה בהמשך.

 

איך עשיתי? הקמתי את האתר שלי ב-10 אצבעות, לבד לגמרי. ההתחלה היתה קשה מאוד עם הרבה רגעי שבירה של וואט דה פאק ומה עשיתי לעצמי.. ולאט לאט צברתי ידע רב בתחום. והמסקנה שלי היא כזאת – אם אני עשיתי את זה, כל אחד יכול לעשות את זה! זה באמת אפשרי. בלי שום ידע קודם בתחום, למדתי ואני עדיין לומדת תוך כדי תנועה, ואני רוצה להגיד לכן, שרק אתן יודעות באמת איך אתן רוצות שהאתר שלכן יראה, איזה תכנים יהיו בו ומה האג’נדה שלכן, ולכן אין כמו אתר או בלוג עצמאי שאתן מקימות לבד ושולטות בו על כל התוכן שלכן.

 

ולראיה – זכיתי ממש עכשיו בפרס בלוג האוכל של ישראל! (♥עדיין מתרגשת♥) וזה אומר הכל מבחינתי. זה אומר שזה אפשרי לבנות אתר בכוחות עצמך ואפשרי עוד יותר שהוא יהיה מעוצב, איכותי וברמה גבוהה. לכן אני אומרת, אל תחששו, תעשו את הצעד הזה ופשוט תפתחו אתר או בלוג עצמאי.

 

בהיבט הכלכלי, כמובן שיש כאן גם חסכון כספי מטורף כי אם תשלמו לבעל מקצוע לבנות אתר ולתחזק אותו ההוצאות שלכן יהיו גבוהות, ובתחילת הדרך אתן עדיין לא תצליחו לייצר כסף מהאתר, אז כל שקל כאן חשוב. ולעניין ההוצאות בהקמת האתר, הן באמת מזעריות, תראו בעצמכן כאן במדריך.

 

האתר/הבלוג שתמיד חלמת עליו נמצא במס’ צעדים מימך במדריך פשוט וקל! מתחילים >>




 

איך פותחים אתר וורדפרס (מערכת בניית האתרים החינמית הפופולרית בעולם) בבלוהוסט (חברה לאחסון אתרים מהגדולות בעולם) 




1. יוצרים חשבון באתר Bluehost 

 

הכנסי לאתר בלוהוסט, לחצי על הריבוע הירוק והתחילי.

 

 

2. בחירת תכנית

 

לבלוגרים מתחילים אני ממליצה על התכנית הבסיסית והזולה ביותר שעלותה נכון לעכשיו הינה 2.75$ לחודש. מחיר משתלם וזול מאוד.

 

3. בחירת דומיין 

בחרי שם דומיין – זה יכול להיות השם שבחרת לבלוג/אתר שלך או השם/כינוי שלך או איזה שם שתבחרי.

אם שם הדומיין שבחרת כבר תפוס – בלוהוסט יציע לך שם דומיין חלופי.

הטיפ הכי חשוב – אני ממליצה לך לבחור בסיומת דומיין של com מכיוון שזאת סיומת דומיין בינלאומית וכך האתר שלך יכול להתרחב ולהגיע לקהלים בינלאומיים מכל העולם ולאו דווקא רק בישראל.

 

4. יצירת חשבון

מידע על החשבון שלך הזיני את הפרטים האישיים שלך.

 

מידע על החבילה שלך אני ממליצה לבחור את החבילה הבסיסית והזולה ביותר שעלותה הינה 2.75$ לחודש למשך 36 חודשים.

 

אקסטרה – לבלוגרים מתחילים אני ממליצה להוריד את כל הוי המסומנים בריבועים.

 

מידע על תשלום – מלאי את פרטי התשלום שלך.

 

לחצי וי על הריבוע בתחתית העמוד שאכן קראת ואת מסכימה לכל התנאים ולחצי על SUMBIT

 

 

בשלב זה תקבלי מייל מבלוהוסט לאישור כתובת האימייל שלך.

בחרי סיסמא בדרגת קושי גבוהה לפריצה (אותיות גדולות+קטנות באנגלית, תווים ומספרים) ושמרי אותה במחשב או במייל או בפלאפון למקרה שתשכחי.

5. ברוכים הבאים לWordPress!

מעתה והלאה תוכלי להתחבר ללוח הבקרה של אתר וורדפרס שלך ע”י : 

כתובת הדומיין שלך + הסיומת wp-admin/ 

לדוגמא www.xxx.com/wp-admin

 

 

6. בחירת תבנית

ישנו מבחר עצום ברשת של תבניות חינמיות או בתשלום.

 

כמו כן, ישנם קריטריונים שחשוב לשים לב אליהם, כאשר העיקרי שבהם הינו לבדוק האם התבנית רספונסיבית עם עברית, דהיינו, שלתבנית ישנה התאמה מלאה למובייל (רוב המשתמשים באתרים כיום גולשים באמצעות המובייל).

אציין שוורדפרס מציעה תבניות חינמיות (ומעולות!) לאתר שלך ואני בהחלט ממליצה להשתמש בהן. תמיד אפשר כמובן להחליף תבנית אז אל חשש.

הכנסי אל “לוח הבקרה” בוורדפרס >> לחצי על “עיצוב” >> לחצי על “תבניות” ובחרי תבנית שאהבת >> לחצי על “תצוגה מקדימה” >> במידה ואת מעוניינת בתבנית לאתר שלך – לחצי על “הפעלה“.

 

מזל טוב הקמת אתר וורדפרס עם אחסון בבלוהוסט!

 

ובקלי קלות 🙂

למדריכים הקודמים בבלוג >>

המדריך להיילייטס באינסטגרם + קאברים חינם! 

המדריך למסגרת לבנה באינסטגרם

המדריך להיילייטס בפייסבוק

המדריך לשינוי שפה באינסטגרם מעברית לאנגלית

How To Create Instagram Highlights Covers + Free Covers



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *